Dissabte, 30 de maig a les 21h i diumenge, 31 de maig a les 19h, més de quaranta actors i actrius amateurs ens faran reviure una època d’activisme social i polític
El Retaule del Flautista, obra de Jordi Teixidor publicada en 1968 i premiada amb el premi Josep Maria Segarra el mateix any, va ser presentada per primera vegada el 1970 a L’Aliança del Poble Nou suposant l’inici del moviment del Teatre Independent a Catalunya. S’ha representat en multitud d’ocasions i els dies 30 i 31 de maig s’aixecarà el teló per acollir-la a la nostra ciutat. Vindrà de la mà del grup Corenllà Teatre de L’Auditori de Cornellà, sota la tutela del seu director, en Laureà Palmer. Més d’una quarantena d’actors i actrius amateurs que ja es van estrenar en la primavera de 2013 amb la seva primera obra de producció pròpia Cor enllà de Tàgerboll. Ara és el torn de fer-nos viatjar en el temps vers una època que coincideix amb les últimes fuetades del franquisme, en plena efervescència de la lluita social i política en el nostre país. Les entrades anticipades ja es poden adquirir per 12€ a través de la web www.auditoricornella.com o bé per telèfon en el 93 474 02 02. L’entrada en taquilla té un preu de 15€. Preu especial per a grups a partir de deu persones per 10€.
Un dels majors èxits de la dramatúrgica catalana moderna
Es tracta d’una farsa musical de ritme àgil, una paràbola amb intenció política i elements brechtians que en Jaume Melendres, amic d’en Jordi Teixidor, anomenava “sarsuela èpica”, i que denuncia la situació política dels últims anys del règim franquista. En aquest context polític i amb aquesta obra es va fer un pas molt important en el moviment del Teatre Independent a Catalunya. Després de l’èxit de l’obra en el circuit independent, l’actor i productor Pau Garbasall la porta, l’any següent, al Teatre Capsa de Barcelona. Dirigida per Feliu Formosa, aconsegueixmés de mil representacions ininterrompudes, un dels majors èxits de la dramatúrgia catalana moderna.
El Retaule del Flautista, en aquest 2015, compleix 45 anys de la seva estrena i el grup Corenllà Teatre de l’Auditori de Cornellà, ha volgut recuperar un tros de memòria històrica i cultural i presentar-la de nou al públic. Han estat fidels al text original, sense cap mena d’adaptació.
La realitat del grup Corenllà Teatre, format per més de quaranta persones, ha possibilitat fer una posta en escena lluïda i festiva. La història que expliquen, acompanyada de música en directe, cançons, ball, la plasticitat de la escenografia, el vestuari, l’atrezzo i una posta en escena àgil i engrescadora... farà que el públic gaudeixi d’aquesta obra teatral, llavor del moviment teatral a Catalunya que a tants autors, directors i actors ha inspirat.
Corenllà Teatre és un grup amateur que estima el teatre i la cultura i que amb aquest segon espectacle que presenta a la ciutat, vol afegir-se a tantes i diverses accions culturals que els ciutadans hi aporten.
“La publicitat no vol ser intrusiva”
El Director d’El Periódico de Catalunya, Enric Hernández, ens ha presentat el nostre convidat d’avui qui ens ha parlat en primícia de la nova campanya mundial, Destroy Mineland, contra les mines antipersona
En els darrers anys, el món de la publicitat ha anat incorporant noves formes d’explicar missatges: indirect Storytelling, naturalisme, minimalisme, storyenable, inèdit event, insight song... En definitiva, noves maneres de comunicar basades en l’emoció i no tant en la demostració de producte. Breu sinopsi que fa el nostre propi convidat en referència a la seva conferència “La màgia del storytelling” en el marc del Cornellà Creació Fòrum. D’això ens ha parlat aquest matí en Richard Wakefield, Director Creatiu de WR Storytelling i professor de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna, guardonat en nombroses ocasions i autor de campanyes de prestigi de firmes de primer nivell. Al llarg de la seva intervenció ens ha parlat de storytelling però també d’una primícia, la nova campanya de comunicació internacional, Destroy Mineland, que està acaparant l’atenció en les xarxes socials i que està a punt de veure la llum en els mitjans de comunicació. Una iniciativa de l’associació solidària Publicitarios Implicados, de la qual ell és fundador i director. El projecte s’ha convertit en tot un referent en la història de la publicitat amb la col·laboració de forma altruista de 15 empreses vinculades a aquest món.
Storytelling, la comunicació emocional i sensorial
En Richard Wakefield ens ha parlat de les noves fórmules per comunicar que busquen que el consumidor visqui una experiència positiva amb la marca, que la recordi, que la recomani. La primera base del storytelling és, per tant, conèixer profundament al públic. La creativitat és la segona gran clau, la que permet construir una història original i interessant sense que el receptor la consideri intrusiva.
El nostre convidat d’avui ens ha parlat de les diferents maneres d’explicar missatges publicitaris: indirect storytelling, minimalisme, naturalisme, brand content, inèdit event... La característica comú d’aquestes tècniques és que cap d’ells descriu el producte, no s’incita a la compra del producte. Es busca que l’anunci tingui un efecte viral en el consumidor, ha explicat el nostre ponent.
Hem tingut la sort de comptar amb la presència d’en Wakefield coincidint en el temps amb la presentació de Destroy Mineland. Es tracta d’una campanya de comunicació internacional a punt de veure la llum en els mitjans de comunicació i de la qual, el nostre ponent ens ha parlat en primícia. Impulsada per Publicitarios Implicados, l’objectiu és instar a tots els països a signar el Tractat d’Ottawa, que prohibeix la fabricació i distribució de mines antipersona. L’acció es dirigeix a Barack Obama, Vladimir Putin i Xi Jinping, els líders de les tres grans potències mundials als quals es vol conscienciar sobre aquests perillosos artefactes.
Aquesta campanya ja és tot un referent ja que compta amb la col·laboració de forma desinteressada d’un total de 15 empreses espanyoles vinculades a aquest món. Ell, ens ha explicat el per què d’aquesta campanya i la seva importància a nivell mundial i com s’ha anat gestant aquesta iniciativa resultat del treball en comú de moltes persones compromeses amb els seus ideals i la seva feina.
Richard Wakefield
El protagonista del Cornellà Creació Fòrum d’avui és el Director Creatiu de WR Storytelling i professor de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna, a més del fundador i director d’estratègia i creativitat de Publicitarios Implicados.
Ha participat com a jurat en tres Festivals Internacionals de Publicitat i guardonat en Cannes, New York, Laus, El Sol i en el Festival de Cinema de Màlaga. En 2012, va rebre el Premi d’Honor a la Trajectòria. El guardó més recent és a la millor acció viral on line per la performance “masks” en 2014.
És l’autor de campanyes per a marques com a Grundig, Nokia, Citroën, Yamaha, Nestlé, Donut, Codorniu, entre d’altres i també ha treballat per a institucions públiques.
També destaca la seva faceta com a lletrista, assessor i productor musical i en novembre de 2014 va publicar el llibre “el estereotipo me mata” que ja està a la seva tercera edició i que dóna nom també al seu blog
www.elestereotipomemata.blogspot.com en el qual es mostra tal com és, tal com pensa. Curiós, passional, atrevit i treballador, són alguns dels adjectius que podem utilitzar per definir la seva inquieta personalitat. En Richard Wakefield continua amb moltes ganes d’aprendre i de descobrir.
La cantaora va actuar dissabte, 9 maig a les 22h en L’Auditori de Cornellà
Dissabte 9 de maig, l'actuació de Marina Heredia es va convertir en un dels plats forts del 32ª Festival d'Art Flamenc de Catalunya que acull aquests dies Cornellà i que es perllonga al llarg del mes de maig. Natural de Granada i filla de Jaime ‘El Parrón’, Marina porta l'art en les seves venes. Va començar a cantar de molt joveneta, treballant des de llavors sense descans. Forma part d'aquesta generació de cantaores que manté en el seu cant i en la seva vàlua el cant amb sabor a antiguitat, el cant dels cantors antics, com a Arcàngel, Miguel Poveda o Estrella Morente. Les entrades anticipades ja estan a la venda per 13,50€ a través de www.auditoricornella.com o per telèfon a través del 93 474 02 02 i amb un preu de 15€ en taquilla el mateix dia de l'espectacle.
En el seu nou treball, Marina presenta una prospectiva de la relació tempo/temps
L'actuació de Marina Heredia és un dels actes estrella de la 32 edició del Festival Flamenc de Catalunya organitzat per la Coordinadora d'Entitats Flamenques i Andaluses de Cornellà. En l'acte presentarà “A mi tiempo”, un treball que presenta una prospectiva de la relació tempo/temps, a través d'una selecció de temes que van marcar un tempo en el flamenc.
En “A mi tiempo”, espectacle del seu homònim disc, Marina obre una porta a la reflexió en un temps en el qual la vida avança a un tempo accelerat, que reclama, amb exigència el ja i ara. Marca el tempo que ens permet veure el món que ens envolta i adonar-nos que formem part d'un tot. “A mi tiempo” és un exercici d'actualització, que no oblida la tradició, els pilars del cant.
Acompanyada en la guitarra per José Quevedo “Bolita”, Miguel Ángel Cortés i Diego del Morao, en la percussió per Paquito González i per Jara Heredia i Anabel Rivera en els palmells i cors. Com apunta l'estudiós Luis López Ruiz, aquesta cantaora manté ressons llegendaris en la seva esplèndida veu. Els assistents a l'esdeveniment comprovaran en directe el seu temple, la seva gran aposta en escena, el compàs i l'elegància, fruit de l'herència paterna.
La intèrpret ens presenta el seu tercer disc en solitari Si dios quiere yo también, una exhibició de l’Amaia de sempre en perfecta combinació amb un so renovat
Amb l’èxit de Palabras com a immillorable carta de presentació, Amaia Montero presenta el proper dissabte, 25 d’abril a les 21:30h a L’Auditori de Cornellà el seu tercer disc en solitari, Si dios quiere yo también. Una oportunitat única per veure a la ciutat una exhibició de l’Amaia de sempre en perfecte combinació amb un so renovat. Aquest darrer treball va ser gravat a Londres sota la direcció d’un dels grans productors del moment, Martin Terefé i amb la participació dels millors músics del Regne Unit. Com a resultat, un àlbum anglosaxó que combina perfectament amb l’estil més personal d’Amaia Montero. Les entrades anticipades es poden adquirir per 23€ a través de la web www.auditoricornella.com o bé per telèfon en el 93 474 02 02. L’entrada en taquilla té un preu de 29€. Preu especial per a grups a partir de deu persones per 21€.
Una experiència única amb l’ex vocal de La Oreja de Van Gogh
El concert d’Amaia Montero forma part de la programació de primavera de L’Auditori de Cornellà. Tota un nou cicle musical i teatral amb cites de primer nivell a preus assequibles. Aquest dissabte és el torn d’aquesta autora i intèrpret que ha evolucionat en els darrers anys d’una forma intensa i fructífera estampant la seva firma en totes les seves cançons. Amaia ha treballat especialment les lletres d’aquest tercer disc i triomfa per partida doble amb les peces Palabras i Darte mi vida, situades en les llistes de temes com a les més venudes amb registres espectaculars.
L’ex de La Oreja de Van Gogh va debutar en solitari en 2008 amb Amaia Montero, amb tres Discs de Platino i nominada als Grammy Latinos en la categoria de millor Àlbum Pop Vocal Femení. Li va seguir en èxit el treball Amaia Montero 2 en novembre de 2011.