PROCORNELLA: Ajuntament de Cornellà de Llobregat

Noticies
Oberta convocatòria per cobrir una plaça temporal de recepcionista en el Centre d'Empreses Procornellà
Dijous, 18 de juny, donem llum verda a la temporada d’estiu. Obrim les piscines exteriors!
La TrobaFira, la Fira de l’Instal·lador, es trasllada a Fira de Cornellà el proper 28 de maig
El grup Corenllà Teatre estrena la seva segona gran producció, El Retaule del Flautista, una obra de Jordi Teixidor

Dissabte, 30 de maig a les 21h i diumenge, 31 de maig a les 19h, més de quaranta actors i actrius amateurs ens faran reviure una època d’activisme social i polític

El Retaule del Flautista, obra de Jordi Teixidor publicada en 1968 i premiada amb el premi Josep Maria Segarra el mateix any, va ser presentada per primera vegada el 1970 a L’Aliança del Poble Nou suposant l’inici del moviment del Teatre Independent a Catalunya. S’ha representat en multitud d’ocasions i els dies 30 i 31 de maig s’aixecarà el teló per acollir-la a la nostra ciutat. Vindrà de la mà del grup Corenllà Teatre de L’Auditori de Cornellà, sota la tutela del seu director, en Laureà Palmer. Més d’una quarantena d’actors i actrius amateurs que ja es van estrenar en la primavera de 2013 amb la seva primera obra de producció pròpia Cor enllà de Tàgerboll. Ara és el torn de fer-nos viatjar en el temps vers una època que coincideix amb les últimes fuetades del franquisme, en plena efervescència de la lluita social i política en el nostre país. Les entrades anticipades ja es poden adquirir per 12€ a través de la web  www.auditoricornella.com o bé per telèfon en el 93 474 02 02. L’entrada en taquilla té un preu de 15€. Preu especial per a grups a partir de deu persones per 10€.

Un dels majors èxits de la dramatúrgica catalana moderna

Es tracta d’una farsa musical de ritme àgil, una paràbola amb intenció política i elements brechtians que en Jaume Melendres, amic d’en Jordi Teixidor, anomenava “sarsuela èpica”, i que denuncia la situació política dels últims anys del règim franquista. En aquest context polític i amb aquesta obra es va fer un pas molt important en el moviment del Teatre Independent a Catalunya. Després de l’èxit de l’obra en el circuit independent, l’actor i productor Pau Garbasall la porta, l’any següent, al Teatre Capsa de Barcelona. Dirigida per Feliu Formosa, aconsegueixmés de mil representacions ininterrompudes, un dels majors èxits de la dramatúrgia catalana moderna.

El Retaule del Flautista, en aquest 2015, compleix 45 anys de la seva estrena i el grup Corenllà Teatre de l’Auditori de Cornellà, ha volgut recuperar un tros de memòria històrica i cultural i presentar-la de nou al públic. Han estat fidels al text original, sense cap mena d’adaptació.

La realitat del grup Corenllà Teatre, format per més de quaranta persones, ha possibilitat fer una posta en escena lluïda i festiva. La història que expliquen, acompanyada de música en directe, cançons, ball, la plasticitat de la escenografia, el vestuari, l’atrezzo i una posta en escena àgil i engrescadora... farà que el públic gaudeixi d’aquesta obra teatral, llavor del moviment teatral a Catalunya que a tants autors, directors i actors ha inspirat.

Corenllà Teatre és un grup amateur que estima el teatre i la cultura i que amb aquest segon espectacle que presenta a la ciutat, vol afegir-se a tantes i diverses accions culturals que els ciutadans hi aporten. 

Trobada amb Richard Wakefield, Director Creatiu de WR Storytelling i al fundador i director de Publicitarios Implicados

“La publicitat no vol ser intrusiva”

El Director d’El Periódico de Catalunya, Enric Hernández, ens ha presentat el nostre convidat d’avui qui ens ha parlat en primícia de la nova campanya mundial, Destroy Mineland, contra les mines antipersona

En els darrers anys, el món de la publicitat ha anat incorporant noves formes d’explicar missatges: indirect Storytelling, naturalisme, minimalisme, storyenable, inèdit event, insight song... En definitiva, noves maneres de comunicar basades en l’emoció i no tant en la demostració de producte. Breu sinopsi que fa el nostre propi convidat en referència a la seva conferència La màgia del storytelling” en el marc del Cornellà Creació Fòrum. D’això ens ha parlat aquest matí en Richard Wakefield, Director Creatiu de WR Storytelling i professor de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna, guardonat en nombroses ocasions i autor de campanyes de prestigi de firmes de primer nivell. Al llarg de la seva intervenció ens ha parlat de storytelling però també d’una primícia, la nova campanya de comunicació internacional, Destroy Mineland, que està acaparant l’atenció en les xarxes socials i que està a punt de veure la llum en els mitjans de comunicació. Una iniciativa de l’associació solidària Publicitarios Implicados, de la qual ell és fundador i director. El projecte s’ha convertit en tot un referent en la història de la publicitat amb la col·laboració de forma altruista de 15 empreses vinculades a aquest món.

Storytelling, la comunicació emocional i sensorial

En Richard Wakefield ens ha parlat de les noves fórmules per comunicar que busquen que el consumidor visqui una experiència positiva amb la marca, que la recordi, que la recomani. La primera base del storytelling és, per tant, conèixer profundament al públic. La creativitat és la segona gran clau, la que permet construir una història original i interessant sense que el receptor la consideri intrusiva.

El nostre convidat d’avui ens ha parlat de les diferents maneres d’explicar missatges publicitaris: indirect storytelling, minimalisme, naturalisme, brand content, inèdit event... La característica comú d’aquestes tècniques és que cap d’ells descriu el producte, no s’incita a la compra del producte. Es busca que l’anunci tingui un efecte viral en el consumidor, ha explicat el nostre ponent. 

Hem tingut la sort de comptar amb la presència d’en Wakefield coincidint en el temps amb la presentació de Destroy Mineland. Es tracta d’una campanya de comunicació internacional a punt de veure la llum en els mitjans de comunicació i de la qual, el nostre ponent ens ha parlat en primícia. Impulsada per Publicitarios Implicados, l’objectiu és instar a tots els països a signar el Tractat d’Ottawa, que prohibeix la fabricació i distribució de mines antipersona. L’acció es dirigeix a Barack Obama, Vladimir Putin i Xi Jinping, els líders de les tres grans potències mundials als quals es vol conscienciar sobre aquests perillosos artefactes.

Aquesta campanya ja és tot un referent ja que compta amb la col·laboració de forma desinteressada d’un total de 15 empreses espanyoles vinculades a aquest món. Ell, ens ha explicat el per què d’aquesta campanya i la seva importància a nivell mundial i com s’ha anat gestant aquesta iniciativa resultat del treball en comú de moltes persones compromeses amb els seus ideals i la seva feina.

 

Richard Wakefield

El protagonista del Cornellà Creació Fòrum d’avui és el Director Creatiu de WR Storytelling i professor de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna, a més del fundador i director d’estratègia i creativitat de Publicitarios Implicados.

Ha participat com a jurat en tres Festivals Internacionals de Publicitat i guardonat en Cannes, New York, Laus, El Sol i en el Festival de Cinema de Màlaga. En 2012, va rebre el Premi d’Honor a la Trajectòria. El guardó més recent és a la millor acció viral on line per la performance “masks” en 2014.

És l’autor de campanyes per a marques com a Grundig, Nokia, Citroën, Yamaha, Nestlé, Donut, Codorniu, entre d’altres i també ha treballat per a institucions públiques.

També destaca la seva faceta com a lletrista, assessor i productor musical i en novembre de 2014 va publicar el llibre “el estereotipo me mata” que ja està a la seva tercera edició i que dóna nom també al seu blog

www.elestereotipomemata.blogspot.com en el qual es mostra tal com és, tal com pensa. Curiós, passional, atrevit i treballador, són alguns dels adjectius que podem utilitzar per definir la seva inquieta personalitat. En Richard Wakefield continua amb moltes ganes d’aprendre i de descobrir. 

Anterior
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
Següent